bla
SEGÉDANYAGOK

Itt tölthetőek le az egyes cikkekhez kapcsolódó természettudományos és humán segédanyagok, feladatsorok, óravázlatok. Kattintson a címekre!

 
Az egyes segédanyagok oldalán az oldalsó linkre kattntva  elérhetőek a kapcsolódó folyóiratcikkek.
 
Örömmel fogadunk új ötleteket.
Kérjük, a szerkesztőség e-mailcímére küldje segédanyagait!
[email protected]
0-nyito-design_04
0-nyito-design_05
SEGÉDANYAG
Szatmári Melitta
Óravázlat

 

 
Általános adatok
 
Iskola: Petőfi Sándor Általános Iskola
Helység: Újvidék
Osztály: I.
Dátum: május
Az óra megtartásának ideje: 8:00 – 8:45
Tantárgy: osztályfőnöki óra
Irodalom:
Szitakötő:Képzelni lehet rovat Varázsige: játék című írása
Kaposi László: Játékkönyv
 
Az óra célja: csoportépítés
 
Az óra szerkezete
 
Bevezető rész: (15 perc)
Beszélgetés a játékokról, mint tárgyakról
A szöveg bemutatása, megnyilatkozások meghallgatása
Foglakozás fogó
 
 
Fő rész: (20 perc)
Fő játék: Őrjáték
 
 
Befejező rész: ( 10 perc)
Üzenet
Az óra menete
 
Bevezető rész: (15 perc)
Beszélgetés a játékokról, mint tárgyakról, szüleink , nagyszüleink játékairól, a gyerekek játékairól
Hogyan tudunk még játszani, kell –e játékszer a játékhoz?
A szöveg bemutatása, megnyilatkozások meghallgatása
 
 
2. játék: Foglalkozás fogó
A játékvezető kinevez egy játékost fogónak. A többiek igyekeznek elfutni a fogó elől. Akit a fogó megfog, az nem futhat tovább, hanem elkezd egy foglalkozást imitálni. Akkor futhat tovább, ha a játékosok közül valaki odamegy hozzá és kitalálja, milyen foglakozást imitál.
 
Fő rész: (20 perc)
Fő játék: Őrjáték
 
Őrjáték
Az őr furcsán lát, csak a mozgást érzékeli, az álló alakokat nem veszi észre. A terem egyik falánál áll, háttal aszemben lévő falnál egyvonalban felsorakozott társainak- ők a városlakók. Az őr és a városlakók között vonalban lerakva találhatók a városiak értéktárgyai (pl. karóra, kulcs …) - ezeket kell visszaszerezniük az őrtől. Amikor az őr visszafordul, mindenkinek meg kell merednie abban a pózban, amilyenben éppen van. Akit az őr mozogni lát, visszaküldi a kezdővonalra. Az őr bármikor visszafordulhat. A városlakóknak a megszerzett értéktárgyat nem csak kicsempészni kell, hanem kijutni vele a kezdővonalon túlra. (Ha az őr valakit a kinccsel a kezében lát, a kincset vissza kell tennie, és újból az kezdővonalról kell indulnia.)
Változatok:
az őr csak kővé változtatja azt, akit mozogni lát
a szabadon mozgók csak úgy szabadulhatnak, hogy ha társaik felemelik és elviszik a kezdővonalra
a szabadok érintéssel kioldhatják azokat, akiket elfogott az őr
 
Befejező rész: ( 10 perc)
Üzenet
Üzenet
A játszók körben állnak, majd kiküldenek egy játékost. Feladót és címzettet választva megbeszéljük ki küldi az üzenetet és kinek. Az üzenetet észrevétlen kézszorítással kell eljuttatni a címzetthez. A visszahívott kitalálónak meg kell találnia, hol jár éppen az üzenet. Ha észreveszi, akkor az megy a körbe, akinél elcsípte az üzenetet. Ha az üzenet célba ért, elhangzik a "megkaptam" szó. 
 
 
 
1988 - 2014 Liget Műhely Alapítvány | Impresszum | Hírlevél | Támogatók és Partnerek