bla
SEGÉDANYAGOK

Itt tölthetőek le az egyes cikkekhez kapcsolódó természettudományos és humán segédanyagok, feladatsorok, óravázlatok. Kattintson a címekre!

 
Az egyes segédanyagok oldalán az oldalsó linkre kattntva  elérhetőek a kapcsolódó folyóiratcikkek.
 
Örömmel fogadunk új ötleteket.
Kérjük, a szerkesztőség e-mailcímére küldje segédanyagait!
info@szitakoto.com
0-nyito-design_04
0-nyito-design_05
SEGÉDANYAG
Némethné Aranyos Margit
Magyar irodalom - 8. osztály

I.              Előkészítés: A drámáról tanultak felelevenítése a 7. osztályban tanultak alapján: -     a műnem jellemzőinek összegyűjtése

-       a dráma eredete az ókori Dionüszosz-ünnepek alapján      / A dráma bölcsőjénél - Szitakötő 2012/3 /

II.            A reneszánsz angol színjátszás és dráma:

1.    Az emberek több száz éve járnak színházba. Voltak korok, melyekben a színházi látogatások, a színdarabok megtekintése volt a legfőbb szórakozás. A XVI. században, a reneszánszkorban a színházak a társasági élet központi helyei voltak.

2.    A szavakkal festett színház c. cikk elolvasása és feldolgozása:

-       Kik voltak az alkalmi komédiások?

-       Hol mutathatták be darabjaikat?

-       Hány színház működött Londonban az 1500-as évek végén?

-       Milyen témákat dolgoztak föl a korabeli drámaírók?

-       Hogyan reagált a korabeli közönség a különböző témákra, a konfliktusokra, hogyan fejezték ki az érzéseiket?

-       VITA: A dráma jellemzői a párbeszéd, a konfliktusok, a vélemények, érzelmek ütköztetése. Milyen hatása lehetett a közönség közvetlen, azonnali véleménynyilvánításának? Hogyan reagáltak erre a színészek? Elképzelhető-e ez egy mai színházi előadáson?

-       Milyen különbségek vannak még ezen kívül a reneszánsz kori és a mai színház között?

-       Hogyan oldották meg a színváltozásokat?

-       Voltak-e díszletek?

-       Milyenek voltak a jelmezek?

3.    Shakespeare és a Globe színház:

-         Shakespeare életútja /Ismertetés, megbeszélés/

1590 .: VI. Henrikelső drámája

1611.: A viharutolsó drámája

20 év után hátat fordít a színházi világánakés hazaköltözik szülővárosába, Stratford-upon-Avonba, s haláláig csendes, polgári életet élt haláláig.

-        Hogyan értelmezhető Shakespeare híres gondolata:

,, Színház az egész világ,

És színész benne minden férfi és :

Fellép s lelép: s mindenkit sok szerep vár

Életében.”

Igaz-e ez a gondolat az egyszerű, hétköznapi emberre és a mindennapi élethelyzeteinkre?

1988 - 2014 Liget Műhely Alapítvány | Impresszum | Hírlevél | Támogatók és Partnerek