Itt tölthetőek le az egyes cikkekhez kapcsolódó természettudományos és humán segédanyagok, feladatsorok, óravázlatok. Kattintson a címekre!
SEGÉDANYAG
Kállai Sándorné Mondd, mit érzel? - Játékos foglalkozás
I. Bevezető játék "Járvány róka"- Egyik testrészünk "megbolondult"(vicces arc, testmozgatás) akivel találkozol,és kezet fogsz,ráragasztod a "járványt"
II. Ötletbörze A rongyos zsákból/különböző színű, tapintású anyagok, pl. selyem, csipke,vászon,bőr,posztó/ válogatása. Képzeljük el,hogy valakinek a ruhája volt.
Beszélgetés: § Kié lehetett? § Mivel foglalkozott? § Hol élt? § Milyen tulajdonságokkal rendelkezett? § Milyen jó tettet, vagy rosszat tett életében?
III. Szerepjáték a legötletesebb történetből. A textillel a kezünket öltöztetjük fel. A kezek játszanak. /Báboznak/
IV. Megismerkedés Kapitány Máté: Bábozás című írásával. A szöveg feldolgozása, értelmezése.
V. Pozitív, negatív érzelmek - szógyűjtés/a tanító is készül, mert ez nehéz feladat a gyerekeknek./
Boldogság, büszkeség, magány, sértettség, feldúltság, csalódottság, idegesség, bűntudat, szégyen, öröm, stb.
VI. Érzelmeink kimutatása: páros mímelés játék
Az egyik gyerek kiválaszt egy bizonyos érzelmet és eljátssza (mímeli),majd úgy marad. Ezután a másik tanuló átveszi társa testtartását, arckifejezését,s megpróbálja kitalálni a mímelt érzelmet..Majd a párok szerepet cserélnek és megismétlik a feladatot.
Beszélgetés: Tényleg sikerült kitalálni a mímelt érzést? Könnyen bele tudtátok élni magatokat a mímelt érzelmekbe? Fontos megjegyezni!!Az érzések az emberi arcokon sokszor félreérthetők,és nem minden esetben egyértelműek. Sokkal okosabb megkérdezni a személyt saját érzelmeiről,mint találgatni. Vagy „rosszra” gondolni. VII. Játék a Bábozás című szöveg alapján. A gyerekek egyenként a letakart tanári asztal alá bújnak.(„láda”). Átrendezik az arcukat,és előbukkannak. Garantáltan megszakadunk a röhögéstől. VIII. Rajzolás Rajzolj olyan arcot, amely valamikor a te érzelmedet tükrözhette. Ez lehet álomszerű,félelmetes,fantasztikus,bármilyen. A következő alkalommal, ezzel kezdünk egy játékot. /A név nélküli arcokat papírdobozba tesszük. Csoportokat alakítunk,és megformáljuk,a kihúzott arcokat,jellemeket/ |